مهم‌ترین خبرهای دنیای دیجیتال در هفته‌ای که گذشت (۱۴ شهریور ۹۴)

۷ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۶ دقیقه
گزارش هفتگی ۱۴ شهریور

درحالی‌که به آخرین روزهای تابستان نزدیک می‌شویم و هوا کم‌کم رو به خنک شدن می‌رود، دنیای تکنولوژی، داغ‌ترین هفته‌های خود را می‌گذراند. شهریور هر سال شاهد دو رویداد بزرگ هستیم: رویداد سالانه‌ی IFA در برلین برگزار می‌شود و از طرف دیگر، اپل در سان ‌فرنسیسکو از محصولات جدیدش رونمایی می‌کند. تا چند روز دیگر آی‌فون‌ها و احتمالا آی‌پدهای جدید اپل را ملاقات می‌کنیم. بخش زیادی از اخبار هفته‌ی گذشته مربوط به شایعات در مورد این محصولات بود. اما تقریبا از روز سه‌شنبه‌ی هفته‌ی پیش، موجی از خبرهای رویداد IFA را برای‌تان پوشش دادیم. در ادامه، مهم‌ترین خبرهای مرتبط با این دو رویداد و همچنین خواندنی‌ترین مطالب هفته‌ی گذشته را با هم مرور خواهیم کرد.

‌‌‌

رویداد  IFA 2015 و معرفی ده‌ها محصول مختلف

چند روزی است که برلین آلمان میزبان رویداد بزرگ ۲۰۱۵ IFA است. در این رویداد، شرکت‌های مختلف در قالب کنفرانس‌ها و نمایشگاه‌های خود، محصولات و خدمات جدیدشان را به علاقه‌مندان معرفی می‌کنند.

کنفرانس IFA

‌‌‌‌‌‌

سونی

اول از همه با سونی شروع می‌کنیم. سونی روز چهارشنبه از جدیدترین و بهترین گوشی‌های اندرویدی خود رونمایی کرد. این سه دستگاه از کوچک به بزرگ با نام‌های «اکسپریا Z5 کامپکت»، «اکسپریا Z5» و «اکسپریا Z5 پریمیوم» شناخته می‌شوند.

 

5

عنوان‌های مربوط به خانواده‌ی اکسپریا Z5 و دیگر خبرهای سونی در IFA 2015:

سری اکسپریا Z5 سونی رسما معرفی شد

نگاهی به مشخصات فنی گوشی‌های اکسپریا Z5

سونی و تلاش برای بقا در صنعت موبایل

ویدیوی معرفی سری سونی اکسپریا Z5

سونی از هدفون‌های باکیفیت جدیدش رونمایی کرد

‌‌‌   ‌‌

سامسونگ

سامسونگ در هفته‌های گذشته تقریبا تمام برگ‌های برنده‌ی خود را رو کرده بود. «گلکسی نوت ۵» و «گلکسی S6 اج پلاس» چند هفته پیش معرفی شده بودند. به همین خاطر، انتظار نداشتیم گوشی خاصی در این نمایشگاه رونمایی بشود. سامسونگ در IFA امسال دو کنفرانس مطبوعاتی را برگزار کرد. اولی به ارایه‌ی رویکرد این شرکت در حوزه‌ی اینترنت اشیا اختصاص داشت. در کنفرانس دوم هم سامسونگ از ساعت هوشمند «گلکسی گیر S2» رونمایی کرد.

12

اخبار و مقاله‌های مربوط به سامسونگ در IFA 2015:

گزارش تصویری دیجی‌کالا از کنفرانس مطبوعاتی سامسونگ در IFA 2015

سامسونگ حس‌گر SleepSense را معرفی کرد

کنترل تمام خانه با هاب جدید سامسونگ

ماشین لباس‌شویی هوشمند سامسونگ معرفی شد

سامسونگ اولین دستگاه پخش‌کننده‌ی بلو-ری ۴K را معرفی کرد

گزارش سامسونگ از سهم محصولاتش در بازارهای اروپا

گزارش تصویری از جدیدترین محصولات سامسونگ در IFA 2015

گزارش تصویری اختصاصی دیجی‌کالا مگ از دومین کنفرانس مطبوعاتی سامسونگ در IFA 2015

ساعت گلکسی گیر S2 به شکل رسمی معرفی شد

‌‌‌‌

هواوی

چند ماهی بود شایعات زیادی در مورد فبلت جدید هواوی می‌شنیدیم. سرانجام این شرکت در اولین روز رویداد IFA 2015 جدیدترین فبلت رده‌بالای خود را با نام «هواوی میت S» رونمایی کرد. این محصول به‌عنوان نخستین تلفن هوشمندی است که در آن از فناوری «فورس ‌تاچ» استفاده شده است.

2

خبرهای مربوط به محصولات معرفی‌شده‌ی هواوی در IFA 2015:

میت S پاسخ هواوی به آیفون ۶ پلاس

گوشی جدید هواوی پرتقال وزن می‌کند!

ویدیوی معرفی گوشی هواوی میت S

ساعت هوشمند هوآوی معرفی شد

‌‌‌

ایسر

شرکت تایوانی ایسر در IFA 2015 تا حدی توانست طرفداران بازی‌ را خوشحال کند. این شرکت مجموعه‌ای از گجت‌های مخصوص بازی از جمله یک گوشی ۱۰ هسته‌ای و یک کامپیوتر پرقدرت را در این نمایشگاه معرفی کرد. خبرهای مربوط به این دو دستگاه و سایر محصولات ایسر را می‌توانید در ادامه دنبال کنید.

10

خبرهای مربوط به محصولات معرفی‌شده‌ی ایسر در IFA 2015:

کامپیوتر مخصوص بازی ایسر معرفی شد

ایسر از یک گوشی ۱۰ هسته‌ای مخصوص بازی رونمایی کرد

ایسر گوشی‌های جدید با سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ و اندروید معرفی کرد

کامپیوتر خود را به‌راحتی سر هم کردن لگو ارتقا دهید

کروم‌بوک R11 ایسر معرفی شد

‌‌‌   ‌‌

ایسوس

این شرکت تایوانی در IFA امسال حضور پررنگی داشت. ایسوس در این رویداد از یک لپ‌تاپ مخصوص بازی، یک کامپیوتر بدون کیس، یک مودم فوق‌العاده و مجموعه‌ای دیگر از دستگاه‌های مختلف رونمایی کرد.

4

خبرهای مربوط به محصولات معرفی‌شده‌ی ایسوس در IFA 2015:

ایسوس یک لپ‌تاپ مخصوص بازی با سیستم خنک‌کننده‌ی آبی معرفی کرد

مودم شگفت‌انگیز ایسوس معرفی شد

ایسوس Zen Watch 2 را معرفی کرد

این مانیتور بزرگ ایسوس برای بازی‌کننده‌ها طراحی شده

ایسوس یک کامپیوتر بدون کیس جدید معرفی کرد

با کامپیوتر ۱۴ سانتی‌متری ایسوس آشنا شوید

‌‌‌    ‌‌‌

لنوو

ایسر و ایسوس تنها شرکت‌هایی نبودند که در نمایشگاه IFA محصولات مخصوص بازی معرفی کردند؛ لنوو هم با یک لپ‌تاپ و یک کامپیوتر قدرتمند در این نمایشگاه حاضر شد. علاوه بر این‌ها شاهد معرفی «یوگا تبلت ۳» و مجموعه‌ای از گوشی‌ها و تبلت‌های مختلف بودیم.

11

خبرهای مربوط به محصولات معرفی‌شده‌ی لنوو در IFA 2015:

لنوو تبلتی شبیه به «مایکروسافت سرفیس» معرفی کرد

معرفی گوشی‌ها و تبلت‌های جدید لنوو در نمایشگاه IFA 2015

لنوو تبلت «یوگا تبلت ۳»را در مدل‌های مختلف معرفی کرد

نسل جدید کامپیوترهای مخصوص بازی لنوو معرفی شدند

‌‌‌   ‌‌‌

موتورولا

شرکت موتورولا هم در جریان مراسم IFA 2015، دو ساعت هوشمند «موتو ۳۶۰ مدل ۲۰۱۵» و «موتو ۳۶۰ اسپرت» را به‌طور رسمی رونمایی کرد. صفحه‌نمایش این محصولات مانند نسل قبلی ساعت‌های این شرکت گرد هستند. موتورولا همچنین بهبودهایی از نظر عملکرد و باتری را در این دو ساعت ایجاد کرده است.

8

‌‌‌   ‌‌‌‌

آخرین شنیده‌ها از اپل

پس از IFA 2015 و با فاصله‌ی چند روز، یک رویداد بزرگ دیگر در آن‌سوی اقیانوس اطلس برگزار می‌شود. روز ۱۸ شهریور اپل قرار است در شهر سان‌فرانسیسکو از جدیدترین محصولات خود رونمایی کند. تصاویری از بسته‌بندی آی‌فون‌های ۶s و ۶s پلاس منتشر شده که اطلاعاتی در مورد جزییات سخت‌افزاری و برخی ویژگی‌های این محصولات نمایش می‌دهد. یکی از مواردی که سر و صدای زیادی به پا کرده، وجود مدل ۱۶ گیگابایتی آیفون است. از دید بسیاری از کاربران، ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی، نیازشان را به‌هیچ‌وجه برآورده نمی‌کند؛ خصوصا این‌که امکان استفاده از حافظه‌ی جانبی microSD در آیفون‌ها وجود ندارد. همچنین به‌گفته‌ی چند منبع قابل اعتماد، شرکت اپل در جریان مراسم رونمایی از آیفون‌های جدید، می‌خواهد از آی‌پد مینی ۴ و یک آی‌پد پرو با صفحه‌نمایش بزرگ هم رونمایی کند.

‌‌‌

– نگاهی به تاریخچه‌ی آی‌فون‌ اپل

– نگاهی به تاریخچه‌ی آی‌پد اپل

‌‌‌

 

این چند خبر را هم از دست ندهید

جدا از خبرهای IFA 2015‌ و شایعات محصولات جدید اپل، چند خبر دیگر هم در این هفته توجه ما را به خود جلب کرد. یکی از آن خبرها، تغییر لوگوی گوگل بود. لوگوی جدید همچنان از همان حروف قبلی تشکیل شده، اما این بار در آن از فونت Sans-Serif استفاده شده است. گوگل همچنین آن «جی کوچک » (g) را هم که در تب‌های مرورگر دیده می‌شد، تغییر داده. از این به بعد در تب‌ها شما شاهد یک «جی بزرگ» (G) و رنگارنگ خواهید بود.

 

3

 

هفته‌ی گذشته تاریخ معرفی نکسوس‌های جدید گوگل مشخص شد. براساس گزارش‌های منتشر شده، شرکت گوگل در تاریخ ۷ مهر امسال (۲۹ سپتامبر) دو تلفن هوشمند نکسوس را به‌طور رسمی رونمایی خواهد کرد. این دو گوشی یکی ساخت هواوی و دیگری ساخت ال‌جی است.

همچنین این هفته شنیدیم که شرکت‌های بزرگ و مطرح عرصه‌ی تکنولوژی با هم متحد شده‌اند تا فرمت جدیدی برای ویدیو در اینترنت معرفی کنند. این شرکت‌ها زیر چتر «اتحاد برای رسانه‌ی آزاد» (Alliance for Open Media) گرد هم آمده‌‌اند تا یک فرمت ویدیوی متن‌باز ارایه دهند.

اپراتور رایتل هم هفته‌ی خوبی را پشت سر گذاشت. چند روز پیش رایتل پروانه‌ی ارتقا از نسل سوم به چهارم را دریافت کرد. بر اساس این گزارش با دریافت این پروانه به مدت دو ماه رایتل خدمات نسل چهارم را در یک سری نقاط مشخص‌شده، مورد آزمایش قرار داده و بعد از بازه‌ی زمانی یاد شده، این سرویس به‌صورت تجاری به تمامی مشترکان ارایه خواهد شد. احتمالا در آینده‌‌ای نزدیک رقابت داغی بین اپراتورهای تلفن ‌همراه شکل خواهد گرفت.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه