از غیرفعال شدن گلکسی نوت تا پیش‌بینی فروش آیفون؛ خواندنی‌ترین‌های دیجیتال

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۷ دقیقه
دیجیتال

در این نوشته می‌خواهیم خواندنی‌ترین خبرها و مقاله‌های هفته‌ی اخیر را با هم مرور کنیم. اگر در ۷ روز گذشته فرصت پیگیری اتفاقات دنیای دیجیتال را نداشتید، این مطلب را از دست ندهید؛ ما گلچینی از خبرها و مقاله‌های دیجیتالی را برای‌تان یک‌جا آورده‌ایم. در ادامه با دیجی‌کالا مگ همراه باشید.

نقد و بررسی آیفون ۷

آیفون ۷و ۷ پلاس دیوایس‌هایی عمیقا غیرمعمولی هستند. اختلاف‌های بارزی با مدل‌های قراردادی‌شان دارند، و در عین ‌حال درون قاب‌هایی دقیقا مشابه با دو گوشی نسل قبل خود قرار گرفته اند. حتا تداوم طراحی این گوشی خودش نوعی سنت شکنی به‌شمار می‌آید؛ بعد از تقریبا یک دهه از الگوی ثابت به‌روز رسانی دو ساله‌ی اپل، صرفا حفظ طراحی قبلی برای سومین سال مستمر، بر خلاف انتظارات است.

wir_11

نقد و بررسی آیفون ۷ از دیدگاه سایت The Verge

نقد و بررسی اپل واچ ۲

بیایید با واقعیت ماجرا رو به رو شویم. اپل واچ ۲ یک گجت تناسب اندام است. اپل واچ ۲ دقیقا چنین دستگاهی است. در یک سال و نیم گذشته اپل سعی کرده تا از عنوان گجت تناسب اندام و سلامتی برای ساعت هوشمندش اجتناب کند. البته که اپل واچ قطعا یک ساعت هوشمند است. اما این ساعت حالا در یک زمینه (تناسب اندام) تمرکز کرده و این اتفاق خوبی است.

wir_10

نقد و بررسی اپل واچ ۲ از نگاه The Verge

پیش‌بینی فروش آیفون ۷

چهارشنبه هفته گذشته بود که آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس معرفی شدند تا اپل آماده فروش جدیدترین پرچم‌دار خود شود. در حالی کهسامسونگ گوشی گلکسی نوت ۷ را به بازار عرضه کرده بود و در روزهای اول، فروش خیره کننده‌ای هم داشت انفجار و آتش گرفتن گلکسی نوت‌های ۷ کاری کرد سامسونگ فعلا میدان را خالی کند تا یک فرصت استثنایی برای فروش موفق اپل فراهم شود. تیم کوک مدیر عامل شرکت اپل پس از معرفی گوشی‌های آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس اعلام کرد که اپل امسال آمار فروش اولین آخر هفته پرچم‌دار جدیدش را فاش نخواهد کرد. اقدامی که بسیاری آن را در جهت کنترل فروش دانستند. اما با توجه به عدم اعلام آمار فروش چطور می‌توان فروش آیفون جدید را پیش‌بینی کرد؟ در این زمینه داده‌های متفاوتی در دست داریم.

wir_08

پیش‌بینی فروش آیفون ۷؛ اپل برنده است یا بازنده؟

اولین عکس‌های آیفون ۷ پلاس

دو گوشی جدید آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس در واقع دنباله‌هایی هستند بر سیر تکامل فرمول موفقی که اپل در خانواده‌های آیفون ۶ و آیفون ۶s به آن دست یافته بود. آیفون‌های جدید در زمینه‌ی دیزاین تغییر عظیمی را نشان نمی‌دهند ولی درون خود بهبودهای وسیعی داشته‌اند. یکی از تغییرات بزرگ آن‌ها را می‌توان در بخش دوربین جستجو کرد. رزولوشن سنسور همچنان ۱۲ مگاپیکسل باقی مانده ولی در آیفون ۷ شاهد اضافه شدن لرزشگیر اپتیکال هستیم و نسخه‌ی بزرگتر یعنی آیفون ۷ پلاس هم به یک دوربین دوم با لنز تله‌فتو در کنار دوربینی با لنز مرسوم واید مجهز شده است.

wir_09

جزئیات جدیدی از دوربین آیفون ۷ و ۷ پلاس مشخص شد

کالبدشکافی آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس

اگر به آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس علاقه‌مندید شاید بدتان نیاید که نگاه نزدیکی به جزییات آن‌ها بیاندازید. می‌دانیم که اپل عموما از برخی جزییات گوشی‌هایش سخنی به میان نمی‌آورد. برای مثال پیش از کالبدشکافی و باز کردن کامل گوشی نمی‌دانیم میزان RAM گوشی چقدر است و همچنین نمی‌دانیم باتری گوشی چند میلی‌آمپرساعتی است. حال با باز کردن این گوشی‌ها و بررسی سخت‌افزار به کار رفته در آن‌ها متوجه جزئیات بیشتری شده‌ایم.

wir_12

کالبد شکافی آیفون ۷ ؛ ۲ گیگابایت رم به همراه باتری بیشتر

تشریح آیفون ۷ پلاس نشان داد؛ باتری ۲۹۰۰ میلی‌آمپرساعتی و RAM سه گیگابایتی

نگاه نزدیک به اپل واچ ۲

به جز دو گوشی آیفون جدید، شرکت اپل نسل دوم ساعت‌های هوشمند خود یعنی اپل واچ سری ۲ را معرفی کرده است. گرچه این ساعت هوشمند در ظاهر بسیار شبیه به مدل قبلی است اما ویژگی‌ها و المان‌های به کار رفته در درون ساعت کاملا متفاوت است.

wir_13

نگاه نزدیک به اپل واچ جدید

اپل AirPods

چند روز پیش، اپل از آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس رونمایی کرد. همان‌طور که احتمالا تا این لحظه باخبر شده‌اید، آیفون‌های جدید جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون ندارند. یعنی چه؟ یعنی برای وصل کردن هدفون به گوشی باید از اتصال لایتنینگ استفاده کنید. وقتی آیفون ۷ می‌خرید، با بازکردن جعبه با یک هدفون EarPods با درگاه لایتنینگ مواجه می‌شوید. این هدفون رایگان است؛ اما در کنار آن اپل یک پیشنهاد ویژه هم برای شما دارد؛ آن هم چیزی نیست جز هدفون بی‌سیم AirPods. این هدفون ۱۵۹ دلار قیمت دارد و شما باید جداگانه آن را خریداری کنید.

wir_06

همه‌ی آنچه باید در مورد AirPods اپل بدانید

۳٫۵ نکته‌ که باید درباره‌ی AirPods اپل بدانید!

غیرفعال شدن گلکسی نوت‌های مشکل‌دار

شرکت سامسونگ طی یک فراخوان بزرگ در پی جمع‌آوری ۲٫۵ میلیون دستگاه گلکسی نوت ۷ است. سامسونگ به‌خاطر گزارش چندین مورد آتش‌گرفتن نوت ۷ تصمیم به چنین کاری گرفته بود. حالا خبر رسیده که تمام این گوشی‌ها تا ۹ مهرماه غیرفعال شده و قابل استفاده نخواهند بود.

wir_07

سامسونگ تا ۹‌ مهر گوشی‌های فراخوان‌شده‌ی گلکسی نوت ۷ را غیرفعال می‌کند

رده‌بندی آنتن‌دهی برترین گوشی‌های بازار

هیچ‌گاه کنجکاو شده‌اید بدانید آیا گوشی شما به اندازه‌ی مدل‌ها یا گوشی‌های سایر برندها قدرت آنتن دهی دارد؟ دیگر نیاز نیست حدس و گمان بزنید. پژوهشی که توسط پرفسور «گرت فرولوند پدرسن» (Gert Frølund Pedersen) در «دانشگاه آلبورگ» (Aalborg University) دانمارک انجام شده قدرت آنتن دهی تعدادی از برترین گوشی‌های هوشمند بازار را سنجیده است.

wir_05

کدام گوشی‌ها بهترین آنتن دهی را دارند؟

قابلیت‌های جدید اپلیکیشن دیجی‌کالا (نسخه اندروید)

احتمالا تمام شما با اپلیکیشن دیجی‌کالا آشنا هستید. یک اپلیکیشن عالی که می‌تواند به معنای واقعی یک فروشگاه کامل را در جیبمان جای دهد. اگر قبلا از این اپلیکیشن استفاده کرده باشید حتما با ویژگی‌های خوب آن که لذت یک خرید آسان را به شما هدیه می‌کند آشنا هستید. در آخرین نسخه‌ی اندرویدی این اپلیکیشن، چند ویژگی مهم جدید هم به آن اضافه شده که این اپلیکیشن را باز هم بهتر کرده است. در این ویدیوی کوتاه نگاهی انداخته‌ایم به ویژگی‌های جدید اپلیکیشن خوب دیجی‌کالا برای اندروید.

wir_04

با قابلیت‌های جدید اپلیکیشن دیجی‌کالا بیشتر آشنا شوید (نسخه اندروید)

نوکیا N-Gage؛ جذاب ولی ناموفق!

به اعتقاد ما صنعت گوشی‌های موبایل در دورانی حدود دو دهه پیش از این بسیار هیجان‌انگیزتر از حال حاضر بوده است. در آن دوران طلایی هر سال گوشی‌های بسیار زیادی با دیزاین‌های بسیار متفاوت و قابلیت‌های کاملا جدید معرفی می‌شد. در این میان قابلیت‌های و طراحی برخی از این گوشی‌ها به‌قدری منحصربه‌فرد بود که خاطره‌ی آن برای همیشه در ذهن‌ها ثبت شده است. برای مثال کافی است حدود ۱۴ سال به عقب برگردیم تا به زمان معرفی یکی از جذاب‌ترین و عجیب‌ترین گوشی‌های نوکیا یعنی N-Gage برسیم. نوکیا N-Gage در واقع حاصل ازدواج یک گوشی هوشمند با یککنسول بازی قابل‌حمل بود.

wir_03

نوکیا N-Gage؛ نتیجه‌ی جذاب یک ازدواج ناموفق!

کلان داده و اهمیت آن در بازاریابی

بازاریابی مدرن وابستگی بسیار زیادی به اطلاعات دارد. در این میان اهمیت کلان داده‌ها (Big Data) هر روز بیشتر از گذشته می‌شود. کلان داده‌ (Big Data) وعده‌های زیادی به صنعت بازاریابی داده‌ است. اصلی‌ترین وعده، پاسخ به دو سوال اساسی است. اول اینکه با کمک آن‌ها بتوان فهمید چه کسی، چه محصولی را در چه زمانی با چه قیمتی می‌خرد؟ و دوم اینکه چگونه می‌توان بین محصولی که مشتریان می‌بینند یا در موردش شنیده یا می‌خوانند، و چیزی که نهایتا می‌خرند یا مصرف می‌کنند، ارتباطی منطقی پیدا کرد؟

wir_02

کلان ‌داده (Big Data) چیست و چرا در بازاریابی اهمیت دارد؟

چند نقد و بررسی

این هفته هم چندین نقد و بررسی کالای دیجیتال در دیجی‌کالا مگ منتشر شد؛ از ترازوی هوشمند شیائومی تا تبلت ذن‌پد ۳ ایسوس. پیشنهاد می‌کنیم نگاهی به بعضی از نقد و بررسی‌های ما در این هفته بیندازید.

wir_01

نقد و بررسی ترازوی هوشمند شیائومی

نقد و بررسی لنوو آیدیاپد ۱۰۰؛ به‌صرفه‌ترین لپ‌تاپ لنوو

نقد و بررسی دوربین عکاسی Canon 7D Mark II

نقد و بررسی ذن‌پد ۳ مدل ۸ اینچی؛ برترین تبلت اندرویدی ایسوس

نقد و بررسی نیکون D5؛ سنسوری به درخشانی الماس!

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه