مهم‌ترین خبرهای دنیای دیجیتال در هفته‌ای که گذشت (۲۸ شهریور ۹۴)

۷ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه

ده روز از کنفرانس اپل و معرفی محصولات جدیدش گذشته؛ بااین‌حال هنوز بسیاری از رسانه‌های حوزه‌ی تکنولوژی، حاشیه‌های مربوط به این رویداد را پوشش می‌دهند. بخش زیادی از خبرها و مقاله‌‌های ما هم این هفته به جزییات مربوط به محصولات جدید اپل اختصاص داشت. این هفته، سونی هم با بحث جنجالی ضدآب بودن گوشی‌هایش خبرساز شد. در ادامه، این خبرها و مجموعه‌ای از خواندنی‌ترین مطالب هفته‌ی گذشته را با هم مرور می‌کنیم.

‌‌‌

پس‌لرزه‌های کنفرانس اپل

تنها چند روز پس از کنفرانس اپل، پیش‌فروش آیفون ۶s و ۶s پلاس شروع شد. از همان ابتدا دو نکته‌‌ی جنجالی در مورد این آیفون‌ها نقل مجالس شد: یکی در مورد وزن بیشتر این آیفون‌ها نسبت به نسل قبلی بود؛ دیگری هم به اصرار اپل در تولید آیفون‌های ۱۶ گیگابایتی ارتباط داشت.

1

از اول خیلی‌ها فکر می‌کردند که وزن بیشتر آیفون‌های جدید به خاطر آلومینیوم جدید به‌کاررفته در آن است. اما بررسی‌های دقیق قطعات و مواد به‌کار رفته در آیفون ۶s نشان داد که وزن بیش‌تر آیفون‌های جدید به‌خاطر نمایشگر لمس سه‌بعدی به‌کار رفته در آن است.

همان‌گونه که متوجه شده‌اید، اپل این‌دفعه هم دست از سر آیفون ۱۶ گیگابایتی برنداشت. این میزان حافظه‌ی داخلی برای بسیاری از کاربران کافی نیست، اما قیمت پایین‌تر این گوشی باعث می‌شود که کاربران زیادی نسبت به خرید آن اقدام کنند. بااین‌حال یک سری راهکار وجود دارد که شما به کمک آن‌ها می‌توانید با همین ۱۶ گیگابایت کارتان را راه بیندازید. راهنمای استفاده از آیفون ۱۶ گیگابایتی و چند مطلب مهم دیگر را می‌توانید در ادامه بخوانید:

‌‌‌

راهنمای استفاده از آیفون ۶s مدل ۱۶ گیگابایتی

با مدل ۱۶ گیگابایتی آیفون ۶s چند دقیقه می‌توان ویدیوی ۴K ضبط کرد؟

اپل برای تولید آیفون ۶s چقدر هزینه می‌کند؟

ظرفیت رم آیفون ۶s ،۶s پلاس و آیپد پرو مشخص شد

‌‌‌

iOS 9 از راه رسید

اگر ازجمله افرادی هستید که از آیفون، آیپد و آیپاد تاچ استفاده می‌کنید، بدانید که چند روز پیش سیستم عامل iOS 9 برای نصب عرضه شد.

2

در کنار سیستم عامل iOS 9، قرار بود سیستم عامل WatchOS 2.0 هم عرضه شود که این اتفاق رخ نداد. شرکت اپل دلیل عرضه نشدن این سیستم عامل برای اپل واچ را پیدا شدن یک باگ در آن اعلام کرد. این شرکت گفت که برای برطرف کردن این مشکل، به زمان بیشتری نیاز دارد. همچنین اپل در کنار این نسخه‌ از سیستم‌‌عامل iOS یک اپلیکیشن اندرویدی با نام Move to iOS هم معرفی کرد.

6

کار این اپلیکیشن این است که به کاربران برای مهاجرت از اندروید به iOS کمک کند. اما به‌نظر می‌رسد طرفداران اندروید هیچ علاقه‌ای به استفاده از اپلیکیشن Move to iOS اپل ندارند. اکثر کاربران و طرفداران این سیستم‌عامل در قسمت امتیازات برنامه‌ی Move to iOS در پلی‌ استور، از پنج ستاره تنها یک ستاره به آن دادند.

‌‌‌

ماجرای ضدآب بودن گوشی‌های سونی

هر یک از سازندگان مطرح تلفن‌های هوشمند برای تبلیغ دستگاه‌های‌شان روی چند ویژگی کلیدی تاکید می‌کنند. سونی هم در چند سال اخیر شدیدا بر روی ضدآب بودن گوشی‌ها و تبلت‌هایش مانور داده. اما این هفته خبری جنجالی شنیدیم. در وب‌سایت رسمی سونی درج شده که استفاده از گوشی‌های سری Z5 در زیر آب، می‌تواند به دستگاه صدمه بزند و گارانتی آن را باطل می‌کند.

3

چند روز بعد هم سونی سعی کرد در این زمینه شفاف‌سازی کند. در بیانیه‌ی سونی آمده: «تغییرات اخیر در راهنمای استفاده از گوشی را به این دلیل ارایه داده‌ایم که بهترین راه محافظت از دستگاه را در مصرف روزانه به شما نشان دهیم.» ظاهرا سونی تصمیم گرفته کمی محافظه‌کارانه‌تر عمل کند.

‌‌‌

گوگل در هفته‌های آینده خبرساز می‌شود

همان‌طور که پیش‌تر هم گفته‌ بودیم، شرکت گوگل قصد دارد در تاریخ ۷ مهرماه (۲۹ سپتامبر) برای رونمایی از جدیدترین محصولاتش یک کنفرانس مطبوعاتی برگزار کند. این شرکت روز جمعه دعوتنامه‌های رسمی را برای حضور خبرنگاران در این مراسم ارسال کرد. به‌احتمال قریب‌به‌یقین در این مراسم شاهد معرفی نکسوس ۵ مدل ۲۰۱۵ ‌و نکسوس هواوی خواهیم بود. احتمال معرفی نسل دوم کروم‌کست هم بسیار زیاد است.

4

هفته‌ی پیش، یک خبر مهم دیگر هم در مورد گوگل شنیدیم. این شرکت با همکاری توییتر بر روی یک پروژه‌ی مشترک کار می‌کند. براساس اخبار منتشر شده در وب‌سایت Re/code، گوگل و توییتر مشغول کار روی یک قابلیت خاص برای ارایه‌ی بهتر محتوای متنی در دستگاه‌های همراه هستند. آن‌ها می‌خواهند کاری کنند که صفحات مربوط به مقاله‌ها خیلی سریع‌تر پیش روی کاربران قرار بگیرد. لازم به ذکر است که فیسبوک هم بر روی پروژه‌ی مشابهی با نام Instant Articles کار می‌کند. البته این دو پروژه تفاوتی جزئی دارند که موضوع بحث این نوشته نیست.

‌‌‌‌

این چند خبر مهم را هم از دست ندهید

خبر رسیده که مایکروسافت می‌خواهد در ۱۴ مهر کنفرانس مطبوعاتی برگزار کند. پیش‌ازاین اخباری شنیده بودیم مبنی بر این‌که مایکروسافت دو گوشی هوشمند پرچم‌دار لومیا ۹۵۰ و ۹۵۰XL را در ماه مهر یا آبان امسال (اکتبر) رونمایی می‌کند.

5

احتمالا مراسم ۱۴ مهر هم مربوط به همین دو دستگاه است. البته به‌نظر می‌رسد مایکروسافت در جریان این مراسم سرفیس پرو ۴ و یک اسمارت بند (Band) را هم به‌طور رسمی معرفی کند.

به نظر می‌رسد تلفن‌های هوشمند سامسونگ دیگر فروش سابق را ندارند. براساس گزارش‌های منتشر شده، فروش گوشی‌های موبایل این شرکت در مقایسه با سال ۲۰۱۴ تنها ۰٫۹۵ درصد افزایش خواهد داشت. این آمار برای شرکت‌های چینی بسیار امیدوارکننده است.

می‌دانیم که شرکت بلک‌بری درحال ساخت گوشی ونیز است. محصولی که قرار است با سیستم عامل اندروید راهی بازار شود. تصاویر و ویدیوی جدید این گوشی را از دست ندهید. هنوز اطلاعات دقیقی در مورد تاریخ عرضه‌ی این دستگاه منتشر نشده است.

‌‌

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه